Przeprowadziliśmy mobilny skaning laserowy ulicy Fabrycznej we Wrocławiu. Nasz projekt kontynuował wcześniejsze badania, w których użyliśmy systemu FJD Trion S1. Umieściliśmy system na samochodzie, aby zwiększyć mobilność i efektywność pomiarów. Skupiliśmy się na odwzorowaniu nadziemnych elementów infrastruktury, takich jak:
- Linie elektroenergetyczne tramwajów, które zostały szczegółowo zarejestrowane w celu analizy ich wysokości, przebiegu i potencjalnych kolizji z transportem ciężarowym. Dzięki dokładności systemu SLAM możliwe było stworzenie realistycznego modelu tych elementów.
- Słupy sygnalizacji świetlnej, które stanowią istotny element nadziemnej infrastruktury drogowej. Szczegółowy model 3D uwzględnia ich położenie, wysokość oraz odległości od innych obiektów w przestrzeni miejskiej, co pozwala ocenić ich wpływ na swobodę poruszania się pojazdów ciężarowych w obszarze ulicy Fabrycznej.
Operator przemieszczał się wzdłuż obiektu o długości nieco ponad 6 kilometrów, rejestrując szczegóły w ciągu 25 minut. Zgromadzone dane zostały przetworzone w 58 minut, co umożliwiło stworzenie modelu 3D uwzględniającego wszystkie kluczowe elementy. Dane zebrane podczas skaningu posłużą do opracowania dokładnego modelu infrastruktury, który umożliwi analizę ewentualnych kolizji oraz zaplanowanie dostosowań przestrzeni drogowej. Tego rodzaju informacje są kluczowe dla optymalizacji tras transportowych oraz zwiększenia bezpieczeństwa w miejskim środowisku, czego przykładem jest skaning laserowy ulicy Fabrycznej.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszych realizacjach lub potrzebujesz pomocy w swoim projekcie, napisz do nas – chętnie porozmawiamy!