Zastosowanie autonomicznego systemu skanowania laserowego

Wprowadzenie:

W ramach projektu wykorzystaliśmy mobilny skaner FJD Trion S1, zamontowany na samochodzie do skaningu ulicy Fabrycznej we Wrocławiu. Celem było stworzenie modelu 3D, który pomoże opracować szkic kolizji infrastruktury z trasami pojazdów ciężarowych. Dzięki temu możliwe będzie lepsze planowanie przestrzeni, identyfikacja problemów oraz poprawa bezpieczeństwa i efektywności transportu.

Cel projektu:

Pozyskanie danych umożliwi analizę potencjalnych kolizji pojazdów ciężarowych z elementami infrastruktury, jak krawężniki, znaki drogowe, latarnie i mosty. Co więcej, dane pozwolą opracować szkice przebudowy lub dostosowania infrastruktury do potrzeb transportu ciężkiego. Zebrane informacje umożliwią identyfikację wąskich gardeł, trudności manewrowych i wsparcie planowania tras logistycznych dla przedsiębiorstw transportowych.

Technologia i metodologia:

Skaner FJD Trion S1, oparty na technologii autonomicznego mapowania, pozwala na efektywne pozyskiwanie danych w trudnym środowisku miejskim. Ponadto, Technologia SLAM pozwala tworzyć precyzyjne mapy w czasie rzeczywistym, nawet przy ograniczonym sygnale GNSS.

Pomiar w terenie i przetwarzanie danych:

Przygotowanie operacyjne – określenie trasy skanowania i kluczowych obszarów infrastruktury do zbadania.
Zbieranie danych – operator poruszał się po wyznaczonej trasie, rejestrując szczegóły ulicy i otaczającej infrastruktury w czasie 17 minut i 58 sekund.
Przetwarzanie danych – zgromadzone dane zostały przetworzone w czasie nieco ponad 40 minut, co pozwoliło na stworzenie precyzyjnego modelu 3D z uwzględnieniem wszystkich kluczowych elementów.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszych realizacjach lub potrzebujesz pomocy w swoim projekcie, napisz do nas – chętnie porozmawiamy!

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top